آخرین گروه از عمره گزاران دانشجو به كشور بازگشتند
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز شنبه مركز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمد رضا فقیهی' افزود: روز گذشته با ورود آخرین كاروان های دانشجویی به فرودگاه مهرآباد تهران، عملیات این دوره از عمره دانشجویی با اعزام حدود31 هزار نفر از دانشگاهیان به پایان رسید.

وی توضیح داد: در این مرحله كه از 25 بهمن ماه سال گذشته با اعزام اساتید به سرزمین وحی آغاز شد، سه هزار و 850 نفر از اعضای هیات علمی، 11 هزار پسر مجرد و 15 هزار زوج دانشجو تا 7 خرداد به سرزمین وحی مشرف شدند كه روز گذشته با ورود آخرین كاروان ها به تهران،عملیات عمره دانشگاهیان در این مرحله كه از 25 بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود، به اتمام رسید.

فقیهی در مورد برنامه های فرهنگی سفر معنوی عمره دانشگاهیان گفت:‌ با هماهنگی بعثه و سازمان حج و زیارت، 500 دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائرین دانشگاهی برای زیارات دوره پیش بینی شده بود و در این مدت همایش هایی با موضوعات مختلف و هفته ای سه بار، با حضور بیش از هزار نفر از زائرین دانشجو در محل بعثه مدینه و مكه برگزار می شد كه در طول هفته حداقل 32 كاروان از دانشگاهیان در این جلسات حضور می یافتند.

به گفته وی، مباحث خانواده و مشاوره مهارت های زندگی مشترك برای زوج های دانشجو و مقوله های عترت شناسی و معنویت افزایی به صورت دوره های آموزشی برای پسران مجرد حاضر در عمره مفرده ارایه شد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان كشور برگزاری جلسات هفتگی ویژه مدیران، روحانیون و معینه های كاروان های دانشجویی با حضور مسوولان بعثه، جلسات ویژه زائرین اهل سنت، نشست های ویژه نخبگان و برگزیدگان فرهنگی ، مراسم اهدای جوایز به جوان ترین زوج ها در هر هفته، زیارات دوره ویژه در قالب زیارت شهدای فخ، بازدید از منطقه حنین و احرام مجدد در میقات جعرانه كه محل مُحرم شدن پیامبر(ص) بود و دوره های مكه شناسی در هتل های دانشجویی را به عنوان دیگر برنامه های فرهنگی كاروان های دانشگاهیان عمره گزار عنوان كرد.

وی یادآور شد: دانشجویان به عنوان 'سقایه الحاج' در روزهای دوشنبه و پنچ شنبه از زائرین روزه دار با آب زمزم پذیرایی می كردند و گروهی از دانشجویان نیز با خریداری تعدادی ویلچر، زائران كهنسال را برای انجام اعمال عمره همراهی می كردند.

فقیهی، كمتر بازار رفتن و كم خریدن كردن دانشجویان را از نكات بارز سفر عمره دانشگاهی امسال دانست و گفت: دانشگاهیان تلاش می كردند بیشترین اوقات خود را به حضور در مشاعر مقدس مكه مكرمه و مدینه منوره بگذرانند و برگزاری حلقه های قرآنی در مسجدالنبی، مسجدالحرام و مسجد شجره چشمگیرتر از سالهای گذشته بود.

فراهنگ**1055





:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: